Bewustwording veiligheid in de straat.

In het kader van het najaarsoffensief zal er op 26 november een actie plaats gaan vinden met betrekking tot bewustwording in het kader van veiligheid. Dit is een samenwerking tussen gemeente, politie en de dorpsraad. Op genoemde datum willen we met een aantal vrijwilligers in de avonduren een wijk ingaan om eens te kijken hoe goed of minder goed men is in het beveiligen van de woning en erf.

Enkele groepen, waarbij ook een politieagent deel van uitmaakt, zullen in de diverse straten de situatie bekijken. Er zal dan op allerlei zaken gelet worden, zoals niet afgesloten auto's, fietsen en uiteraard zal er bij de woningen ook gekeken worden wat daar aan verbeterd kan worden.

Hiermee willen we een stuk bewustwording kweken bij de burgers. Een inbreker kijkt ook rond bij welke woningen hij het makkelijkst binnen kan komen en dit geldt ook voor auto's en fietsen.

Daarom willen we de bewoners oproepen om deel te nemen aan deze actie. Uit andere kernen waar dit al plaats heeft gevonden, is dit zeer positief ervaren. Door de burgers die meeliepen en ook de bewoners van diverse woningen werd het enthousiast ontvangen.

Wij willen op woensdag 26 november a.s. om 19.00 uur verzamelen in het 't Slotje in Herpen.

Hier zal een korte briefing plaatsvinden voor de vrijwilligers en hierna gaan we ongeveer 1,5 uur een wijk in. Hierna komen we terug bij het 't Slotje en zullen het kort nabespreken.

Dus meld u aan als vrijwilliger voor deze actie. Dit kunt u doen door uw naam door te geven via het mailadres van de dorpsraad of bij Tonny de Louw. t.de.louw@oss.nl

Namens,
Dorpsraad Ravenstein